IBC2016 Conference Programme

Transformative Changes Ahead

IBC announced details of its forthcoming IBC2016 Conference, which kicks off on the 8 September, in Amsterdam at the RAI, one day ahead of the main exhibition. This includes the introduction of new streams on the future of platforms and audiences and advertising.

Entitled “Transformation in the Digital Era: Leadership, strategy and creativity in media and entertainment”, the conference will see more than 300 Executives sharing insights on key issues at the heart of the entertainment, media and technology sector as the conference organizers revealed. 

Organised into seven thematic streams across five days, the conference has been streamlined to make discovery, navigation and access to the wealth of industry expertise as easy and intuitive as possible.

For 2016 IBC introduced new streams: Platform Futures examines platforms, content aggregation and distribution strategies, whereas Audiences and Advertising explores how broadcasters and TV platforms can reach, engage and monetise their viewers.

Revamped content strands include Content and Production, covering innovative content strategies and production techniques, and Business Transformation, which brings together the latest operational developments and technology. 

Returning in 2016 are: Advances in Technology with technical experts presenting details of the industry’s latest innovations and inventions; IBC Big Screen Experience which examines the hottest topics, themes, and insights surrounding the art, science, and business of cinema; Rising Stars, the educational program for industry starters.

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren