Sir Martin Sorrell to Give Keynote Address at IBC2016

Audiences and Advertising among the core topics of this year's conference

Global advertising and marketing guru Sir Martin Sorrell, CEO of WPP, will deliver the Keynote address on Friday 9 September at the IBC2016 Conference in Amsterdam.

In his IBC Keynote, Sir Martin will talk about the trends driving rapid change in the world of media, together with the critical role of content, data and technology in the 21st-century marketplace.

Under his leadership, WPP has become an internationally renowned communications services group. It is in the FTSE 100 and employs some 194,000 people (including associates and investments) working across 150 companies in 112 countries. In addition to advertising and media companies, including Ogilvy & Mather Advertising, Y&R and MediaCom, Sir Martin has ramped up WPP’s investments in data analysis and advertising technology through Kantar, to better position WPP with the growing power of GAFA (Google, Apple, Facebook and Amazon).

The IBC2016 conference is entitled “Transformation in the Digital Era: Leadership, strategy and creativity in media and entertainment”. More than 300 speakers are expected to attend the IBC Conference to share insights on key issues at the heart of the entertainment, media and technology sector.

This year’s conference includes a new stream, Audiences and Advertising, which will seek to explore many of the changes and trends taking place with how people access and consume content and how all that content is paid for. Registration for the Conference is scheduled to open on Thursday 26th May, with early-bird discounted rates available until 15th July.

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren