AIMS Welcomes Four New Members

Calrec, Ericsson, Rohde & Schwarz, and Xilinx Join IP Standardization Effort

The Alliance of IP Media Solutions (AIMS) today announced that Calrec Audio, Ericsson, Rohde & Schwarz, and Xilinx Inc. have become members. These companies join more than 50 other AIMS members that are working together to move the broadcast and media industry to an IP-based future as quickly and profitably as possible.

Calrec Audio supplies broadcast-grade audio mixing consoles that have become an industry benchmark around the world.

Ericsson has long been at the forefront of information and communications technology and carries 40 percent of the world's mobile traffic over its networks.

Rohde & Schwarz is the world's leading manufacturer of test and measurement equipment for wireless and electromagnetic communications and the leader in broadcasting and T&M equipment for digital terrestrial television.

Xilinx is the leading provider of All Programmable FPGAs, systems on a chip, multicore and multiprocessor systems on a chip, and 3D integrated circuits that power advancements in a wide range of industries and applications, including broadcast-video processing and connectivity.

"AIMS will only accomplish its mission because our dedicated members are willing to share in the effort to foster the adoption of open standards and specifications around IP technology," said Michael Cronk, AIMS board chair.

"Calrec, Ericsson, Rohde & Schwarz, and Xilinx are all leaders in their fields who have already made strides within their own companies. Their expertise will be invaluable as we continue down the path to IP standardization."

www.aimsalliance.org 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren