Annova and partners at NAB 2018

Codemill, Condat AG, HIAG Data AG, Swiss TXT AG and zdf Digital

Annova Systems and selected technology partners will showcase a new line-up of technology integrations and smart solutions for broadcasters and media companies at this years NAB show. The new partners include Codemill, Condat AG, HIAG Data AG, Swiss TXT AG and zdf Digital, who will join the team of exhibitors at the Annova stand (SU 6710).

This year Annova's technology partners will be joined by Condat AG, Accurate Player, Swiss TXT AG, HIAG Data AG and ZDF Digital, who will also present their solutions at stand SU 6710 at the NAB show on April 9–12, in Las Vegas. Visitors to Stand SU 6710 can expect live demos and the opportunity to talk with experts about the current topics in the world of broadcast and new media.

Moritz Schall, Business Development Manager, said: “NAB 2018 will be a big leap forward for us in terms of cloud and innovation. The smart solutions from our five booth partners are a great example how innovation can enrich the journalist’s workflows in Open Media. The Smart Media Engine from Condat AG demonstrates how semantic can help structuring the cross media research. And having a frame accurate HTML5 player integrated like Accurate Player is key when it comes to the cloud and web UI’s. We are also proud to highlight a fully integrated and cloud-based workflow, connecting the journalist’s production on a smartphone with a newsroom in the cloud, together with our partners Hiag Data AG, Swiss TXT and ZDF digital.”

Annova Systems became part of the Scisys Group in 2017. The sister company, Scisys Deutschland, is presenting its dira! radio and broadcast solutions at booth N 5316.

www.annova.tv

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren