Deborah Clifford for Harmonic

Appointed to board of directors

Harmonic announced it has expanded the company’s board of directors with the appointment of Deborah Clifford.

“I’m delighted to welcome Debbie to our board,” said Patrick Harshman, president and CEO of Harmonic. “Her strong finance and operational leadership experience will be an asset to Harmonic as we continue to shape the future of video and broadband service delivery through innovations in video SaaS and virtualized cable access solutions.”

Ms. Clifford currently serves as the vice president of financial planning and analysis at Autodesk, a 3D design, engineering and entertainment software company. Most recently, she has been a lead architect of Autodesk’s transformation from selling perpetual licenses to becoming a SaaS provider.

Ms. Clifford has held a variety of finance positions during her tenure at Autodesk, partnering closely with product, marketing and sales leadership. Before Autodesk, she was director of financial planning and analysis at Virage, a video search software company, which she helped take public. She began her career in public accounting at Ernst & Young.

“I look forward to helping the company continue its cloud-native and SaaS transformation, with a focus on increasing growth and profitability,” said Ms. Clifford.

Ms. Clifford holds a Bachelor of Arts degree in political science with a business specialization from the University of California, Los Angeles, and an MBA from the Stanford Graduate School of Business. She currently serves on the board of trustees of GeoHazards International, a non-profit organization dedicated to disaster prevention in the developing world.    

www.harmonicinc.com

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren