IBC: call for Technical Papers is now open

deadline for submissions - 4 February 2019

Last year, IBC integrated the Technical Papers into key conference themes, placing them as ‘Tech Talks’ alongside strategic and business presentations. The audience appreciated the topic when they heard first-hand about the technologies from innovators and researchers.

The media technology continues to diversify well beyond the traditional production and distribution of audio-visual content. Today, the industry embraces such developments as: machine learning (AI), VR, AR, mobility, immersivity, user psychology, gesture recognising interfaces, blockchain, autonomous production, business data analytics, and the tracking and generation of sports data, to list just a few. IBC is especially interested in up-and-coming areas like these, and the potential for influencing the future of the media and broadcast industry.

Presented Papers have the opportunity to win the highly coveted Best Conference Paper Award, presented at the IBC Awards, and will also be published on IBC365.

The deadline for submissions is Monday 4 February 2019. 

show.ibc.org 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren