DVB demonstrates advanced OTT delivery features

Deployment readiness of DVB-I at IBC 2019

DVB will demonstrate how it is enabling an open standards-based approach to OTT and broadband television, at IBC2019. Through its new DVB-I suite of specifications, highlighting support for low latency, enhanced service discovery, and mABR.

A new suite of specifications that is designed to improve OTT delivery, providing increased scalability and cost savings with the same user-friendliness and robustness as classical broadcast delivery solutions. DVB-I enhances the viewer experience for hybrid and broadband television through advanced features like integrated channel lists, interactive content guides, and simple lean-back channel selection.

Showcased alongside Low Latency Dash (LL-Dash) and Multicast Adaptive Bit Rate (mABR), forthcoming standards from DVB. LL-Dash, for which the technical specification has been approved, will ensure that the overall delay for live OTT channels is the equivalent to broadcast, while mABR will allow broadcasters and network operators to work together to optimize IP-based delivery to a large number of receivers simultaneously.

IBC2019 visitors will have an opportunity to book a consultation with experts on a range of DVB-related topics. A panel of specialists drawn from the DVB community will be available on the stand, providing advice and guidance on diverse topics, from physical layer transmission technology to audio and video coding, interactive services, conditional access, and more.

The names of the “Meet the Experts” panel will be revealed leading up to IBC2019, and a reservation system will be open on a first come, first served basis.

www.dvb.org

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren