TV Time acquires cloud platform provider Mediamorph

"New kind of informed decision making for content buyers and sellers"

TV Time, a TV and film tracking and insights platform, announced the acquisition of Mediamorph. Mediamorph's Content Value Management (CVM) cloud platform powers the largest entertainment companies in the world. The acquisition will fuel the growth of both Mediamorph and TV Time and drive increased customer value through data-driven solutions.

TV Time provides cross-platform, global consumer insights around television and movies to multinational media companies and content creators. TV Time's first-party audience data and machine learning engines offer unique value to these companies by helping them better understand their audiences and enabling them to make more strategic decisions related to marketing, programming, packaging and licensing their content.

Mediamorph's Content Value Management platform powers more than two-thirds of all global digital transactional revenue for the film and television industries. Mediamorph tracks and accounts for more than two trillion TVOD, SVOD and AVOD global transactions annually across more than 1,200 platforms and manages over 20 million content avails across providers and distributors. Founded in 2008, the New York-based company orchestrates and optimizes the digital businesses of more than 50 of the biggest media and entertainment companies including all major Hollywood studios, top broadcasters and the largest global operators in the world.

The combination of TV Time's consumer insights with Mediamorph's content management system enables a new kind of informed decision making for content buyers and sellers. The insights created from the joining of the two companies will enable clients to distribute their content more efficiently around the world resulting in increased revenue for their content.

www.tvtime.com
www.mediamorph.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren