Kathy-Anne McManus new Chief Customer Experience Officer at Avid

Ideation, design and implementation of new programs, processes and systems

In the newly created role of Chief Customer Experience Officer (CCXO) reporting to the CEO, Kathy-Anne "KAM" McManus will ensure that all functions across Avid can collectively deliver the "greatest possible satisfaction and value" for all types of customers including creative individuals, production teams and media enterprises in every interaction throughout their journey with Avid.

Kathy-Anne McManus

Source: Avid

McManus re-engineered Avid’s solutioning, services and customer care operations since joining last year as SVP, Global Customer Solutions & Services, boosting the company’s ability to provide exceptional support of its global customer base, and better supporting its subscriber base and the ramp up of Avid’s cloud and SaaS solutions. In her expanded role, McManus will lead ideation, design and implementation of new programs, processes and systems so that every Avid function can contribute fully to deliver the best overall customer experience.

McManus has more than 25 years of experience in servicing, supporting and educating media technology users. Prior to rejoining Avid in January 2019, she had served as the company’s VP of Worldwide Professional Services and Director of Services for Asia Pacific. McManus has also held senior leadership roles in the services and support organizations of several media technology providers including Adobe, Amdocs and Ericsson as well as telecommunications operator Telstra.

www.avid.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

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Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

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