CABSAT postponed due to COVID-19 virus concerns

Event to take place on 26-28 October, 2020

CABSAT, the Middle East & Africa’s event for content creation, production & broadcast and satellite & distribution is being postponed from 31 March – 2 April to 26 – 28 October 2020, the organisers announce.

In Dubai, United Arab Emirates, CABSAT will take place on 26-28 October, 2020.

Source: Photo by David Rodrigo on Unsplash

"In light of the evolving global developments around the COVID-19 virus, Dubai World Trade Centre has been closely monitoring the situation, particularly as it pertains to our key stakeholders and participating delegations from around the world across all our upcoming shows", a organiser's statement says.

"Whilst the UAE remains completely safe for travel, and has deployed the strictest medical and hygiene protocols, we fully recognise that for some specific shows, we have a high majority of key participants significant to the event’s programme that are unable to travel due to restrictions in their home countries. As such, we have been working closely to assure that our clients’ needs are most effectively addressed, and the delivery of strong international participation considered, in these extraordinary times."

"Our decision comes after much deliberation in consultation with the event’s main participants and industry stakeholders, who have strongly endorsed our prioritisation of the collective interests of both the global exhibitors and the key buyers from the region. With the event now rescheduled to 26-28 October 2020, CABSAT shall facilitate greater participation across our global communities, enabling more inclusive access for all."

www.cabsat.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren