Magna Systems to distribute MediaKind products in Australia

Aquila Streaming for OTT services and Aquila Broadcast for DTH/DTT services

Magna Systems & Engineering has signed a channel partnership agreement with contribution and distribution specialists MediaKind and will now represent and sell all MediaKind products, services and solutions in Australia.

Source: MediaKind

MediaKind Account Manager David Herridge explained, “Magna Systems and MediaKind are a great fit. Top tier channel partners like Magna are vitally important to MediaKind’s growth goals and visions. In this partnership, Magna provide an extended sales arm for us locally in Australia, as well as a breadth of regional experience via key integration and implementation projects with broadcasters, telcos and service providers. By working alongside an agile partner such as Magna, we can deliver our operations at speed and integrate across our end-to-end portfolio.”

MediaKind, formerly Ericsson, has a wide range of products and solutions that cover the end-to-end media value chain. Most relevant to the Australian market is MediaKind’s application-specific, direct-to-consumer packaged-solutions including Aquila Streaming for OTT services and Aquila Broadcast for DTH/DTT services. Alongside these are Prisma Core and Prisma Edge for Advertising and Rights Distribution, Cygnus Contribution and Cygnus Distribution for broadcast contribution and distribution and Cygnus 360º Events for 360-degree video as an application of OTT streaming.

www.mediakind.com

www.magnasys.tv

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren