Live remote production: Nextologies partners with MAV TV

Transmission of the "Ricmotech Road to Indy Presented by Cooper Tires iRacing eSeries"

MAVTV Canada, the destination for all things motorsports, has partnered with custom end-to-end video broadcast solutions provider Nextologies Limited to provide complex live remote production and transmission services for the Ricmotech Road to Indy Presented by Cooper Tires iRacing eSeries.

Source: Nextologies

The Race is a collaboration between MAVTV Canada, Road to Indy, Ricmotech Racing Simulators, Xtrememotorsports and Apex Racing to help raise funds towards the COVID-19 relief efforts. Each of these races will feature competitors representing all three levels of the world’s leading driver development platform. All competitors that will be racing in this cause will have their registration fees donated to a special COVID-19 fund.

To keep everyone safe and in continued self-isolation during this COVID-19 pandemic, Nextologies was asked to quickly engineer a customized online solution that provided Producers the ability to produce the live racing e-series remotely from home using their computers. Using the technology Nextologies provided, producers were able to control switching and insert commercials during the live feed over the internet while broadcasting on MAV TV Canada.

Ricmotech Road to Indy Presented by Cooper Tires iRacing eSeries – starting at 12:30pm EST

Saturday March 28th ROAD TO INDY ESERIES - Round 1 Barber Motorsports Park
Saturday April 4th ROAD TO INDY ESERIES - Round 2 Circuit of the Americas
Saturday April 11th ROAD TO INDY ESERIES - Round 3 Indianapolis Motor Speedway
Saturday April 18th ROAD TO INDY ESERIES  - Round 4 Road America
Saturday April 25th ROAD TO INDY ESERIES - Round 5 Mid-Ohio Sports Car Course                              

www.nextologies.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren