Norway’s TV 2 chooses Nevion’s Service Operations Center

Support and monitoring of IP media network operations

Nevion, provider of virtualized media production solutions, announced that TV 2, the largest commercial television broadcaster in Norway, is using Nevion’s Service Operations Center (SOC) to provide proactive support and monitoring of its IP media network operations.

Source: Nevion

Having moved to IP production in 2017 with Nevion’s help, TV 2 initially chose Nevion’s advanced remote services, in order to leverage the expertise and experience of the SOC’s staff, and focus on its own core-competencies, including content creation. When the COVID-19 crisis developed, TV 2’s decision to virtualize the support and monitoring of its IP media network operations proved to be invaluable as very few staff would have been able to be on-site to maintain the network.

Nevion launched its SOC, in Gdańsk, Poland, in September 2018, in response to the growing demand from broadcasters for additional help with the day-to-day management of their media network solutions. The SOC is now Nevion’s main operational unit for handling 1st line remote support, and backed its 2nd and 3rd line support teams across the world. The SOC also provides proactive remote monitoring, maintenance and troubleshooting services – effectively managing the health of a customer’s media network on their behalf. In addition, Nevion’s SOC provides a catalog of standard reports to customers, so that they too can analyze trends, and monitor system performance and network activities.

https://nevion.com/
https://www.tv2.no/

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren