Swiss Broadcaster RTS chooses Ross XPression for graphics refresh

Novel on-air graphics software across all studios

Radio Télévision Suisse (RTS) are now using more than twenty XPression Studio engines to drive the lower-third graphics across all studios for news, sports and magazine programming, as well as its OB Vans and flight packs, Ross Video reports.

Source: Ross Video / RTS

According to Etienne Favereau, Senior Project Manager at RTS, there were a number of reasons for choosing Ross. “Commercially, it made a lot of sense to consolidate and work with one single vendor for graphics,” he notes. “There is a very obvious benefit to training our teams on only one solution, and that’s a far more efficient way of working. Creatively, XPression has allowed us to improve the look and feel of our graphics output and has also given us a lot of flexibility – we can change templates on the fly and make any adjustments needed in real-time. That’s been a big help to us. From a technical perspective, RTS also wanted to take advantage of the new HTML5 MOS plugin offered with XPression.”
 
Radio Télévision Suisse (RTS) is a Swiss public broadcaster based in Geneva that produces television and radio content for Switzerland’s French-speaking population. Part of SRG SSR (the Swiss Broadcasting Corporation), RTS was founded in 2010 following the merger of Radio RSR and Television TSR and reaches around 19% of the 8.65M Swiss population daily.
 
In 2018 SRG decided to create more consistently in the technology platforms used across its various national business units and issued a tender for the refresh of its on-air graphics software. After a comprehensive selection process, Ross Diamond Elite partners AVC-Systems won through with the XPression suite of solutions.

www.rossvideo.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren