4K OB Truck: UAE-based 7 Production uses Grass Valley solutions

End-to-end native 4K UHD workflow elements - including cameras, production switcher, routing and monitoring

UAE-based 7 Production, a video production service provider in the Middle East, has chosen an end-to-end Grass Valley workflow for its latest 4K UHD outside broadcast (OB) truck – the first of its kind in the region.

Maverik control panel

Source: Grass Valley

Grass Valley’s solutions give 7 Production the flexible, future-ready capability it needs to meet the growing demand for 4K UHD production.  The sale was managed in conjunction with Grass Valley’s regional channel partner BSS.

7 Production’s new 12G 4K UHD OB unit will be packed with Grass Valley’s end-to-end native 4K UHD workflow elements - including cameras, production switcher, routing and monitoring - allowing production teams to acquire stunning quality feeds and seamlessly process them to the final output. Without the need of additional conversion and upscaling systems, the production team can save valuable time in ultra-fast live sports environments and deliver viewing experiences that are as good – if not better – than being there in person.

Slated to go live in Q3 2020, the new OB truck is fully HDR-ready and will house Grass Valley’s Kahuna 9600 production switcher with Maverik control panel, Sirius 840 router and MV-800 Multiviewer. 7 Production has also added Grass Valley’s LDX 86N 4K and LDX 86N Universe cameras to its portfolio, delivering flexible licensing options for easy upgrades to 4K, HDR and high-speed capabilities. The new truck will be deployed at the region’s premier sporting events, such as the Abu Dhabi and Bahrain F1 Grand Prix events and The Arab Nations Cup soccer tournament and support live concerts.

www.grassvalley.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren