Mobile TV Group launches new OB truck with Calrec technology

"FLEX" OB truck with Calrec Artemis and IP Gateway audio-over-IP capabilities

Denver-based live production company Mobile TV Group (MTVG) has expanded its fleet with the launch of 47 FLEX, which is the third ‘FLEX’ mobile unit within its 30+ OB fleet. The new 47 FLEX truck, along with its sister vehicles 45 FLEX and 46 FLEX, takes full advantage of Calrec’s Artemis digital audio console, with audio-over-IP capabilities via Calrec’s H2-IP Gateway technology, and is built with MTVG’s new Cloud Control capability. 47 FLEX serves the Marquee Sports Network, home of the Chicago Cubs.

Source: Calrec / Mobile TV Group

The three latest FLEX units are dual-trailer outfits, with 53-foot expanding trailers (to 16’6” wide) for unit A, and 53-foot long (8’6” wide) for Unit B VMU trailers. The new dual-trailer units’ infrastructures are all based around the Grass Valley Kayenne K-Frame X IP switcher, an Evertz 384-port EXE 2.0 IP router and an Evertz Magnum control system, to offer 1080p capacity that would require at least a 3000×3000 baseband router.
 
Mobile TV Group is also building a 48 FLEX OB truck, which is a 53-foot expandable unit. It too will house a Calrec Artemis.
 
Mobile TV Group predominantly services the US sports markets, with units spread across the country, each run by around 50 engineers. The current count of 30+ mobile units, including 15 dual-trailer rigs (Unit A and VMU-Unit B) that can run the group’s ‘dual-feed’ production concept – operations for both home and visiting teams from two spaces but with shared technical resources.
 
https://calrec.com/

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren