ES Broadcast acquires archiving solutions specialist Memnon from Sony

ES Broadcast, a provider of end-to-end solutions to the professional broadcast industry, has announced the acquisition of Memnon, Sony’s archiving solutions arm. Terms of the deal will remain confidential.

Source: ES Broadcast

Memnon is a provider of services to digitise, restore, preserve and enable access to historical recordings, and boasts clients around the world. The company operates facilities in Belgium, the US, Israel and Australia.

The acquisition of Memnon expands the reach of ES Broadcast’s existing media services, provided primarily to a UK client base by subsidiary LMH, into the global marketplace. It also augments the company’s offering to its clients – including systems integration, equipment sales and hire – allowing it to provide services across the entire broadcast and production spectrum.

Current Memnon CEO Baku Morikuni is to step down from his role as part of the transition. Michel Merten, who originally founded Memnon, will assume management of the company’s EMEA and APAC operation, while Andrew Dapuzzo continues to steer the business in the US. LMH, which will maintain its focus on delivering media services to UK clients, is led by managing director Gary Edwards, who will help to oversee the integration of the two businesses.

ES Broadcast currently operate across 10 locations in the UK, US and Spain and works with some of the world’s most prestigious sports bodies, broadcasters, service providers, institutions, and historic and national library archives.

www.esbroadcast.com

www.sony.net

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren