EBU becomes first media organization to join Gaia-X

The European Broadcasting Union (EBU) has joined Gaia-X, the Brussels-based Association promoting the establishment of a European federated data and cloud infrastructure. As the first media organization to participate in the Gaia-X project, the EBU will promote the creation of dedicated data spaces for media and gather media-specific requirements for the Gaia-X federated infrastructure and service catalogue.

Source: EBU / Gaia-X

As EBU Members and other media companies move more of their services and applications to the cloud, they are concerned about vendor lock-in, data sovereignty, GDPR compliance and environmental sustainability. Media organizations also face technical and business challenges such as real-time and large file transfers, semantic data interoperability, and cost effectiveness. The EBU promotes solutions that can help to address these issues.

The Gaia-X Association (AISBL), aims to ensure European companies can access cloud platforms that are secure, interoperable and energy efficient, and that guarantee data privacy and sovereignty. It also seeks to foster a cloud ecosystem aligned with European values and laws, enabling vertical and horizontal chains where data can be easily exchanged but still controlled within trusted data spaces.

EBU is proactive in a variety of global standardization organisations, such as ITU-R and SMPTE. As a member of Gaia-X, EBU will also support the adoption of standards and ontologies for data and metadata to help further unlock the power of data for media companies.

EBU also has a track record in engaging with entities to represent the interests of the media industry, aiming to shape the technologies that underpin the industry. It was instrumental in founding and hosts the DVB Project, HbbTV and 5G-MAG, for example.

www.Gaia-X.eu

https://tech.ebu.ch/

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren