Net Insight joins GV Media Universe (GVMU) Alliance

Net Insight announces that it has joined the GV Media Universe (GVMU) Alliance, Grass Valley’s ecosystem of qualified partners that aims to enable media organizations to leverage the power of the cloud to deliver more content easily and efficiently. Net Insight’s platforms bring a complete range of agile and secure media delivery solutions for cloud, IP, and virtualized networks, allowing broadcast industry players to create frictionless, high-quality, low-latency live video workflows.

Net Insight’s hyper-scale cloud media delivery platform Nimbra Edge, ensures synchronization and is the industry-first to support all major industry re-transmission (ARQ) standards (RIST, SRT, Zixi), enabling service providers to deploy any mix of private, hybrid, or public cloud networks without being locked into any particular vendor or technology.  

Net Insight offers a scalable, open, and standards-based video infrastructure enabling media organizations to spin new channels and workflows up or down in minutes and deliver content in any format.Net Insight´s Media Pro Application, a fully programmable, adaptable, and scalable virtualized media function enables high data volumes of ST 2022 and ST 2110 IP video, audio and data to be demanding live events and production workflows.  

Net Insight and Grass Valley have worked closely as technology alliance partners  across a range of customers such as Globo TV, LinkedIn, and Red Bee Media, delivering cutting-edge cloud-based live video and remote production workflows, as well as, an industry-leading uncompressed and secure restricted delivery of approved IP media between operation centers on the 100GE wide area network, leveraging the IP Media Trust Boundary feature which strictly controls which IP media traffic is allowed to pass.

https://netinsight.net/
www.grassvalley.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren