Turner Sports unveils new hybrid NHL studio with Disguise solutions

On the opening day of the 2021 NHL Season on its new home on TNT, Turner Sports unveiled its new broadcast studio for the hockey league for the next three years, all powered by Disguise. To welcome the start of the season, a quartet of Disguise vx 2 media servers and five rx II render nodes will now drive over 270º of wrap around visual content in the new studio which was built in just under two months at the end of summer with the help of Disguise Certified Solution Provider and Atlanta-based creative studio MEPTIK.

Source: Jeremy Freeman / Turner Sports

Disguise’s ability to seamlessly combine LED and projection to create the massive canvas helped the team deliver the elements in the short timeframe. The Disguise solution combined nine projectors, two LED walls and multiple cameras into a single end-to-end workflow that helped deliver the project smoothly from concept to go-live.

The set’s immersive displays are a unique combination of LEDs and projection with curved custom built LED panels on two sides of the oval and projection screens filling the rest of the visual canvas. Video, images and data are mapped onto the displays via Disguise. A full height diagonal LED panel display and two large tracking monitors in the foreground of the studio further blend the LED and projection displays and offer additional flexibility for shots and presenter positions.

Disguise and MEPTIK also trained Turner Sports’ in-house production team on the use of the Disguise workflow for broadcast. The team designed different curricula for each key set of skills, from producers and creatives to engineers and operators, training up a number of super users across each skill. Using Disguise’s online training community, the aim was to have the team gain knowledge over time.

www.disguise.one

   

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren