ISE 2022: Retail Showcase to debut in Hall 6

Running alongside the Digital Signage Avenue in Hall 6, the ISE Retail Showcase, will take visitors on a journey through the ultimate frictionless retail experience. Focused on usability and real-world scenarios, this 160m2 booth recreates a series of retail environments to best highlight latest technologies. Mock-ups of fashion and grocery stores will feature best-in-class digital signage solutions, sensors and retail analytics devices in this hands-on show feature.

Source: ISE

The ISE Retail Showcase has been curated by Florian Rotberg, managing director of leading digital signage consultancy, invidis, and chair of the Digital Signage Summit who explains: “The demand for cutting edge digital solutions in retail is as strong as ever. Working with some really great partners, Econocom in partnership with 99Sensors and with support of dozens of solution providers, we have created the ISE Retail Showcase to demonstrate how today’s AV technology delivers real benefits and showcase real-world settings.”

The ISE Retail Showcase demonstrates technology side by side in a vendor agnostic showcase.  It is tailored for end-users to explore what technologies, touchpoint concepts and data is best suited for retail applications and is set out in four distinct areas: a retail store, supermarket, hybrid office and control centre setting.

Within these four areas, visitors will be able to explore:

  • Sensors enhancing the retail experience
  • Automatic supermarket checkout
  • People counter / audience measurement
  • Anti-Covid Solutions
  • Comparing and explaining sensor technologies
  • Controlling digital signage installations by sensors
  • Dashboards
  • Analytics Technologies:
  • People counter comparison
  • Sensor Playground

Brands showcased include Samsung, LG and Philips, the first kiosk/totem control device, Kiosk IQ, sensor technologies from  Nexmosphere, M5stack, Xovis, 99sensors and others.

The Retail Showcase is running in Hall 6 on each day of the show. It has been developed by ISE, invidis Consulting, Econocom and 99sensors.

The Digital Signage Avenue makes its debut in Hall 6 at ISE 2022.

www.iseurope.org

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren