HbbTV Symposium and Awards 2022: Call for Speakers gestartet

Die HbbTV Association lädt Führungskräfte und Marktexperten ein, sich mit einem Vortrag am Konferenzprogramm der 10. HbbTV Symposium and Awards zu beteiligen. Die Veranstaltung, die die HbbTV Association gemeinsam mit der tschechischen Association of Commercial Television (AKTV) ausrichtet findet am 9. und 10. November 2022 in Prag statt.

Quelle: Photo by Dmitry Goykolov on Unsplash

Das HbbTV Symposium 2022 ist offen für Vorträge zu den folgenden Themen, insbesondere wenn diese auf Erfahrungen aus dem Live-Betrieb beruhen. Es können auch Vorschläge zu anderen Themen eingereicht werden.

  • Reviews of new and existing HbbTV deployments in different markets and countries.
  • Using hybrid broadcast and broadband to improve viewers’ choice and experience from the perspectives of:
    Consumers and/or consumer organisations
    TV and other device manufacturers (e.g. supporting multiscreen services, companion/second screen)
    Operators and Service Providers
    Broadcasters (both public service and commercial)
    Regulators, National governments and/or European organisations
  • Advertising and other means of monetizing the hybrid approach to television (e.g. addressable TV ads):
    Targeted Advertising (TA): Broadcast ad substitution
    Client-side and server-side substitution
    Watermarking-based substitution
    Targeted Advertising: implementations, use case examples, experiences, future developments, challenges
    Benefits of standards-based TA (opposed to proprietary solutions)
  • HbbTV Operator Application (HbbTV OpApp):
    Explanation, implementations, best practices, specification updates
    New deployments
  • Experiences in promoting and marketing HbbTV:
    From a technology perspective
    From a Business Development perspective
  • GDPR & ePrivacy – experiences in an HbbTV-enabled world:
    Audience measurements, viewer behaviour and other in GDPR  compliance
    Asking for and obtaining consent in the context of a TV set
    Cookies and their successors
  • Content Media Security, rights management and content protection in hybrid TV services:
    DRM and HbbTV (e.g. examples, services, solutions)
  • HbbTV best practices:
    OTT, on demand/catch-up streaming services
    Companion screen applications
    Voice-Control with HbbTV
    360° VR – increase viewer engagement
    Experiences with Operator Application
    Content discovery services
    Accessibility (Spoken subtitles, Audio descriptions, Sign language)
  • Delivering advanced viewing experiences including:
    Ultra-High Definition
    High-Dynamic Range
    Next Generation Audio
  • Virtual Reality/Augmented Reality/AICutting edge innovations and technology in the deployment of HbbTV-enabled services and devices.
  • Tools and techniques for developing and testing HbbTV applications and services.
  • HbbTV and other standards. For example:
    3GPP 5G Technology/5G Broadcast
    DVB-I: role/involvement of HbbTV, new specifications
    IP-Broadcasting (e.g. DVB Native IP)
    ATSC 3.0 watermarking
  • HbbTV Conformance Regimes: why it is needed, country best practices, implementation, stakeholder education
  • Update from US market, e.g. inspiration for European market: ATSC 3 datacast applications, new applications, trends (local news, education)
  • Inside HbbTV: how the organisation works, Working Groups, Task Forces, participation, involvement, benefits of membership
  • The future for HbbTV: market trends and future directions
  • Building a better HbbTV ecosystem: thoughts and ideas on how the HbbTV Association in cooperation with members and market players could foster a more efficient HbbTV ecosystem
  • Lessons learned by service providers in deploying HbbTV services and doing business with HbbTV. What could be improved?

Das HbbTV Symposium and Awards 2022 richtet sich an Plattformbetreiber, Rundfunkanbieter, Werbetreibende und Adtech-Firmen, Standardisierungsorganisationen und Technologieunternehmen und bietet exklusive Einblicke in neue und innovative Dienste für Zuschauer, Programmanbieter und Werbetreibende.

www.hbbtv.org

 

 

 

Cloud-Produktionen: Vom Zukunftsthema zur „State of the Art“-Technologie

Anzeige

LiveU treibt die Cloud-Revolution mit smarten Tools und Best Practices voran

Seit vielen Jahren schon reden die Visionäre der Videobranche von „Cloud-Produktionen“. Doch erst in den letzten Monaten finden Cloud-basierte Produktionstools verstärkte Anwendung. Die Coronapandemie und der damit einhergehende Ruf nach Remote Work und Kostenreduzierung haben den Siegeszug der virtuellen Videoverarbeitung zweifelsohne angetrieben. Nicht nur immer mehr Anwender nutzen die Cloud-Tools. Auch die technologischen Angebote selbst wurden immer vielgestaltiger, ausgereifter und einfacher zu bedienen. Branchenexperten dürfte es wenig überraschen, dass LiveU – Vorreiter auf dem Gebiet IP-basierten Videoproduktion und -übertragung – schon früh in die Entwicklung von Cloud-Technologien eingestiegen ist und heute eine Reihe von Lösungen im Portfolio hat, die sich bereits im Praxis-Einsatz bewährt haben.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren