IBC 2022: Telestream to show latest production and distribution solutions

At IBC 2022, Telestream (Booth 7.C16) will demonstrate its portfolio of solutions that empower production and post production teams, operations personnel, and engineers to ensure the highest quality customer experience while providing maximum business value.

Source: Telestream

IBC 2022 will provide the first showcase of the company’s newly expanded cloud-native services offering due to the recent acquisition of Encoding.com. Attendees will see how the cloud native automation and scale of Encoding.com, coupled with the broadcast media DNA of Telestream, delivers an unparalleled set of capabilities for customers.

Also new for IBC 2022

  • The latest enhancements in media processing and workflow automation feature new HDR capabilities in the Vantage Media Processing Platform, significant updates for Lightspeed Live Capture such as ST 2110 with NMOS, and a next generation captioning product, Stanza.
  • A next generation, centralized video quality monitoring and analytics solution, Argus, that enables automated surveillance of each transition in the video delivery chain will be debuted for the first time.
  • The latest version of the PRISM waveform monitor family features fast IP switching and enhanced post production format support, including DCI 4096x2160 4K sources and more.
  • The latest versions of DIVA and Kumulate content management solutions will be on display with a new user interface for DIVA and support for the Archive eXchange format.
  • The fully configured, live video streaming production system, Wirecast Gear 3, will be shown at IBC for the first time. Plus, the latest version of Wirecast live streaming and production software.
  • Sherpa Stream, a secure and highly customizable live video streaming and content management platform, trusted by media and entertainment organizations, Fortune 500 enterprises, financial institutions, and more will also be shown.

www.telestream.net

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren