MediaKind to present "live streaming without limits" at IBC 2022

At IBC 2022, MediaKind (#1.09) will demonstrate how its technology, solutions, and services enable media companies to stream live without limits, at scale. During the show, MediaKind will take IBC attendees through the full capabilities of its media services portfolio.

Source: MediaKind

The company will demonstrate how it is addressing real-world challenges and applications that service providers, TV operators, broadcasters, programmers, sports franchises, and content owners are facing when looking to unlock the full potential of their live and on-demand content.

MediaKind’s media solutions and services portfolio spans applications for live video contribution and distribution, direct-to-consumer (D2C) streaming platforms, advertising, rights management, and content personalization, high-efficiency cloud DVR, content management, and TV and video delivery platforms. Furthermore, MediaKind will Illustrate how its unique Managed Cloud Application approach alleviates operational, knowledge, and commercial barriers for each operator’s cloud transformation journey. The company’s portfolio will be put to the test at the show, using live footage from on-booth car simulator pods for all its live demonstrations from the cloud.

MK Engage, MediaKind’s cloud platform, supports live video production, playout, streaming, monetization, audience engagement and offers a wide range of customization through its client SDK.  MK Engage removes the technical, operational, and scaling challenges behind advanced live streaming workflows while enabling direct-to-consumer media providers to focus on their core strengths and differentiators: content and the consumer experience.

Visitors can also experience MediaKind’s Emmy Award-winning PRISMA technology in action, which unifies advertising and linear rights across broadcast and IP delivery chains. While watching the race car demo through their mobile device, visitors will receive targeted ads seamlessly inserted into the live stream. Each day, some lucky visitors will have the chance to receive a prize from MediaKind’s ‘Track the Ads’ challenge, which showcases the power of the PRISMA advertising technology.

www.mediakind.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren