Unreal Engine expert BK Johannessen to give ISE 2023 keynote

BK Johannessen, Unreal Engine Business Director for Broadcast and Live Events at Epic Games, has been confirmed as the keynote speaker at Integrated Systems Europe (ISE), the AV and systems integration show taking place at Fira Barcelona Gran Via, 31 Jan - 3 Feb 2023.

BK Johannessen, Unreal Engine Business Director at Epic Games

Source: ISE / Epic Games

BK’s keynote, entitled “All Paths Lead to Real-Time”, takes place at 17:15 on Tuesday 31 January in the Conference Suite CC4.1.  As industry after industry adopts real-time visualisation technology, Johannessen will discuss how content creators are taking innovations from the games industry and applying them to their projects, from cutting-edge, broadcast virtual production studios to real-time graphics for media & entertainment, live events, architecture, and more.

BK Johannessen brings a deep understanding of the needs of professional live media content creators to every project. An experienced leader with extensive international experience in the computer software and media industries, he has supported top-tier broadcasters on all continents, helping them to achieve their creative visions and create engaging content. At ISE, BK will outline the importance of content creation in the systems integration ecosystem.

Developed by Epic Games, Unreal Engine is the world’s most open and advanced real-time 3D creation tool, used for game development, linear film and television content creation, broadcast and live event production, architectural and automotive visualisation, training and simulation, and other real-time applications. Unreal Engine is used in industries beyond games and ProAV to create immersive experiences that awe and inspire.

www.iseurope.org

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren