Registration opens for 2023 NAB Show

Registration opened for the 2023 NAB Show, taking place April 15-19, at the Las Vegas Convention Center. Marking NAB Show's 100th anniversary, the convention will celebrate the event's rich history and pivotal role in preparing content professionals to meet the challenges of the future.

Source: NAB Show

NAB Show is the preeminent convention featuring the technology and visionaries driving the evolution of broadcast, media and entertainment. With extensive global reach and hundreds of exhibitors representing major industry brands and leading-edge companies, NAB Show is the ultimate marketplace for solutions to transform digital storytelling and create superior audio and video experiences.

Organized around three areas representing key stages in the content lifecycle — Create, Connect and Capitalize — NAB Show provides comprehensive hands-on learning, discovery and networking experiences that support collaboration. A fourth area, Intelligent Content, examines the impact of data, AI and automation on all aspects of the content lifecycle.

NAB Show also honors the accomplishments of leading visionaries and industry icons. Specialized conference programs and workshops include the Devoncroft Executive Summit, Post|Production World, Streaming Summit and NAB Show Conference, featuring the Broadcast Engineering and Information Technology (BEIT) conference and Focus on Leadership Speaker Series, among others.

Notably, the deadline for submission of speaker and panel proposals, as well as technical papers for the BEIT conference, has been extended to November 18, 2022. Proposal may be submitted online by accessing the NAB Show general Call for Speakers. For details about the 2023 BEIT conference, visit the BEIT Call for Papers and Panels portal.

www.nabshow.com

 

 

 

Wie eine moderne Workflow-Lösung helfen kann,
Herausforderungen bei der Content-Produktion zu bewältigen

Anzeige

Die Nachfrage nach ansprechendem, hochauflösendem Content und der weltweite Videokonsum sind im letzten Jahr um mehr als 60 % gestiegen. Durch das Streaming hochwertiger Filme, Serien, Animationen und Sportereignisse sind Videos zur neuen Normalität geworden und haben sich als effektivstes Medium für die Bereitstellung von Unterhaltungs- und Schulungsinhalten und zur Interaktion mit Zielgruppen etabliert.

Angesichts des großen Bedarfs und Wettbewerbs wird es höchste Zeit, sich Gedanken über den Aufbau eines flexiblen und verlässlichen Produktions-Workflows zu machen, in dem Rohdaten und fertige Inhalte auch in den Archiven jederzeit verfügbar sind und eine optimierte Zusammenarbeit der Kreativteams die Produktionszeiten beschleunigt.

Weiterlesen....

 

 

 

Newsletter
Ja, ich möchte den Newsletter von FKT abonnieren